New York! :D

Oka så det her har været utroligt! På den utrolig gode måde ;)

New York var fedt, virkelig fedt! Og til alle jer derhjemme, så har jeg det godt :)

I New York var vi på nogle forskellige ture rundt i Downtown og Uptown Manhattan, hvor vi Kl. 07:45 tog en bus til Manhattan (vi boede i Queens) og så kom vores guide Dennis på bussen. Han fortalte en masse ting, bla hvordan nogle ord skal udtales på bestemt Newyorker måde. Vi kørte også forbi en masse steder som man også har hørt om før, men det er bare helt utroligt at se dem i virkelig live. Nå men vi steg også af nogle steder, hvor vi så gik ud af bussen og fik mulighed for at tage nogle fantastiske billeder af New York og seværdighederne.
Nogle ting vi bla. så var:
- Central park
- Frihedsgudinden (om bord på en færge til Staten Island og så tilbage igen)
- Downtown 
- China Town
- Little Italy
- Greenwich village
- Upper Manhattan
- Rockafellercenter (jeg fandt det danske flag foran!!)
- Times Square
- 5th Avenue
- Soho
- Top of the rocks (øverste af rokerfellar med udsigt over hele New York
- Brooklyn Bridge
- Virkelig god udsigt over New York City
- Den STØRSTE m&m butik jeg nogensinde har set!
Og meget mere....

Men det var fantastisk, måden bygningerne bare var super høje over det hele var utrolig! 
Og alle menneskerne der var der virkede rigtig flinke, selvom der var hundredevis (nok ikke så mange som i sommerferien, men alligevel.. Der var mange)

Efter vores guidede tur sluttede, omkring Kl. 13:00 så fik vi til Kl. 17:45 lov til at gå rundt og udforske New York for os selv (minimum 3 personer, så ikke helt alene), men det var fedt! 
På den tid udforskede vi New York, spiste, shoppede, snakkede, grinte og glædede is til at se vores værtsfamilier!

Så blev vi ellers bare trætte kørt tilbage til vores hotel, hvor der 1.aften var et "adapting to America" møde og 2.aften var der et "afrejsemøde". Der var nogle Explorius medarbejdere som fortalte alt muligt forskelligt, bla. hvor tidligt vi egentlig skulle op den sidste dag for at nå vores fly til værtsfamilierne. Og jeg siger det bare, Kl 03:15 var det tidligste!! Jeg skulle dog med den shuttlebus som gik 05:15, så det var lidt senere. Men jeg er stadig træt! Jeg sidder lige nu i flyet på vej til St. Louis, MO hvor min værtsfamilie venter på mig!! Såå spændt! :D

Oka det var meget info på en gang!! Men det er også som om at der er gået flere uger siden jeg kom, selvom det kun er 3-4 dage siden.

Jeg vil vende tilbage senere ;)
- Josephine

Kommentarer

Populære opslag