Den 9. Januar 2014

Hej allesammen!!

Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive :)

Men jeg ved at mange derhjemme er startet i skole, og som sagt er jeg ikke endnu. Det ville undre mig lidt hvis der ikke er skole i morgen fredag, for det sner ikke mere og vejene er nogenlunde ryddet. Problemerne med det her snefri, er de elever som bor på landet. Hvilket er de fleste, for der er mange af deres veje som simpelhen ikke blive ryddet for sne og is og de bliver ikke saltet så der er praktisk talt umuligt at komme ud på de veje fordi der kunne ske uheld og man kunne sidde fast osv.

Og i Danmark har de fleste jo vinterdæk på når det begynder at blive koldere og med udsigt for at der vil komme sne, men herovre har de det de kalder helårs dæk, hvilket for os i Danmark ville blive kaldt sommerdæk. Det er derfor skole bliver lukket, mange af eleverne kører jo selv i skole og det er svært og ikke uden risiko hvis de kører på is og sneglatte veje.

Tænkte bare lige at jeg ville fortælle jer det ;)

Se en anden gang
-Josephine

Kommentarer

Populære opslag