TB - test

Hej allesammen :)

I dag fik jeg taget min Tuberkulose test.. Endelig :D
Testen viser om man har tuberkulose (det er en lungesygdom), og jeg mener at hvis de finder ud af at man har det, så må man hvis nok ikke komme afsted.... Sååå jeg håber ikke at jeg har det!

Men altså testen er en såkaldt "skintest", hvor sygeplejersken har en nål (MEGET lille), som hun stikker ind i armen lige under huden, så sprøjter hun et eller andet derind, og hvis der kommer noget irritation, eller røde mærker, så skal man have taget nogle tests og røntgen billeder af lungerne for at se om testen nu har vist rigtigt.

Jeg fik taget testen her til morgen, og nu er der ikke rigtig noget at se på min arm :D
                                                                  Jahh!!
Men... det kan jo altid komme hvis det er....

Nå men jeg skal så have tjekket min arm på hospitalet på fredag, for at se om der er sket noget, eller om der overhovedet er noget at se.. Hvilket jeg ikke håber ;)

Jeg fandt ud af at jeg skal til "det store informations møde" den 2. juni, hvor der kommer andre Explorius-elever som skal læres i hvordan man håndterer forskellige situationer som kan opstå når vi er derovre. Det kan f.eks. være uenighed med familien, eller noget andet, som vi så lærer at håndtere på den bedst mulige måde. Dagen tager omkring 8 timer tror jeg nok, så det er ret lang tid... men det bliver alligevel meget spændende for så møder man nogle af de andre elever som også skal afsted.

Vi ses

Josephine ;)

Kommentarer

Populære opslag