Fortid...


Hej alle :)
Nu vil jeg så fortælle noget om hvordan det har været for mig indtil videre. Og som sagt vil denne her blog for det meste indeholde alt det som jeg opleve (ihvertfald det meste) - håber jeg - så nu vil jeg fortælle om nogle af de ting som er sket i løbet af det sidste år.

Jeg fandt ud af, efter at have tænkt tanken nogle gange, at jeg ville til USA det næste år. Min storebror har også været der, så han fortalte noget om det. Men jeg fandt altså sådan rigtig ud af det lidt før min konfirmation, hvilket var perfekt timing for mig, for så var det jo ønske tid. Jeg havde det rette øjeblik til at ønske mig penge til min tur, selvom det var over et år før jeg skulle afsted (hvis jeg altså blev accepteret).. Min bror var afsted i 2008/2009, så det er rimelig lang tid siden, men det er klart, han er trods alt ældre end mig :).
Nå men så kiggede jeg ellers efter sådan nogle organisationer som sender udvekslings studerende afsted, og det blev næsten hele min sommer som blev brugt på det. Jeg fik nogle organisationer til at sende nogle brochurer ud til mig, og så kunne jeg se om de virkede som nogle jeg havde lyst til at rejse med. De fleste organisationer udbyder det samme, så man kan ikke rigtig vide om der er stor forskel på de de skriver, og det de udtrykker. Det hele endte så med at jeg var til nogle informationsmøder hos både EF og Explorius, men for mig var valget klart efter at have set dem. Jeg ville med Explorius, fordi de virkede mest personlige. Det virkede virkelig som om de ville tage mig personligt, og behandle mig godt, og ikke mindst sørge for at jeg fik et godt år.
Så kom jeg ind til et interview, jeg havde aftalt et i forvejen, men eftersom jeg blev syg, blev vi nødt til at vente i ca. 3 uger på at få et nyt interview. Men heldigvis så gik det godt, det var som at sidde overfor en ven, min interviewer var flink og rar. Det var ikke så slemt som jeg havde troet..
Interviewet endte med at han sagde at jeg var godkendt, den bedste nyhed i mit liv!! Vi fik nogle papirer med hjem som vi skulle skrive under på og læse, og så skulle vi sende dem ind til dem igen. det gik let nok :) Så skrev de tilbage om at der blev holdt nogle informationsmøder for alle os som skulle afsted, der blev holdt nogle i København, hvor jeg var, og vist nok nogle i Vejle eller Århus.. Jeg er ikke helt sikker, men deromkring. Møderne hadlede om nogle forskellige ting, fx den gode ansøgning, på det tidspunkt havde jeg ikke fået min ansøgning, så det var lidt underligt.. Og der var også et so blev kaldt kulturmødet, fordi vi jo møder en helt ny kultur når vi kommer derover, så det skulle vi vide noget om.møderne blev holdt i starten af november, og starten af december 2012.

Min ansøgning fik jeg med mail, og jeg skulle rejse med en organisation som hedder CETUSA, det er dog bare navnet for dem i USA som håndterer mig derovre. Jeg blev vildt glad da jeg så det, og jeg tror nok at det var i starten/midten af november ca. den 6-12. der stod i mailen at den endelige ansøgning skulle være sendt til Explorius indenfor en måned ca. Jeg skulle skaffe underskrifter fra mine lærere og min inspektør, og mine lærere skulle udtale sig om mig. De fik afleveret det til tiden (altså lærerne) og så fik jeg skrevet mit 1 side lange brev om mig selv, det tog lidt tid, og da jeg havde skrevet det fik jeg min lærer til at læse det igennem. Hun rettede det for fejl (jeg kan ikke huske om der var nogle... ;) ), og så fik jeg ellers samlet underskrifter fra mine forældre. Det tog lidt tid da mine forældre er skilt og bor forholdsvis langt fra hinanden.. vi fik den sendt afsted til min vejleder, som er Sonja, og der gik en dag før vi fik den igen med meget få rettelser.
Omkring to dage senere får vi en ny mail, der var kommet nye papirer som skulle underskrives. Det tog os lidt tid, da jeg både skulle have min mors og min fars underskrifter. Heldigvis var det min fødselsdag, og der kommer min far, så jaa perfekt mulighed for både familiefoto OG underskrifter.

Jeg kan mærke at det her er et meget langt indlæg..
Så jeg vil lige holde en pause og skrive videre en af de følgende dage :)
Josephine :)

Kommenter endelig - jeg bider ikke... ;)

Kommentarer

Populære opslag